CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 18 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 18 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree39Likes
  • 8 Post By tunapala
  • 1 Post By SerkanKirac
  • 3 Post By tunapala
  • 2 Post By mustfa
  • 3 Post By tunapala
  • 1 Post By tunapala
  • 1 Post By promete
  • 2 Post By Halil Ibrahim Duran
  • 1 Post By tunapala

Konu: Her gün bir fotoğraf üzerine konuşuyoruz.

  1. #1
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart Her gün bir fotoğraf üzerine konuşuyoruz.

    Arkadaslar Merhaba;

    Daha once actigimiz "Acimasiz Elestiri istiyorsaniz" tarzi basliklarimiz cok sistigi ve duzen saglanamadigi icin kapanmisti.

    Uzun suredir sizlerden ozel mesaj, e-posta hatta facebook uzerinden bu fotografim nasil seklinde mesajlar aliyorum. Dolayisi ile kapanan bu basliklarimiz tarzinda bir basligimiz olmasi gerektigini dusundum.

    Ancak bu baslikta isler biraz farkli yuruyecek.

    Her gun kisiler elestiri istedikleri fotograflari yukleyecekler. Ben bu fotograflardan sadece birini sececegim ve onun uzerine sohbet edecegiz. Diger eklenen fotograflar ise silinecek. Isterse gonderen tekrar yukleyebilir bir sonraki gun icin.

    Burada dikkatinizi cekmek istedigim konu en iyi fotografi secmek gibi bir niyet olmamasi. Amacim uzerinde konusacak, hem dogru hem eksikleri ile en fazla tecrube aktarimini asglayacak fotografi belirlemek. Bu sebeple fotografina elestiri alamayan ve/veya fotografi silenenler lutfen yanlis anlamasin.

    Tabii elestirilerimiz arasinda iyi ler olacagi kadar kotu yanlarda olacaktir. Bu elestirilere eger bir bahane ile cevap vermeyi dusunuyorsaniz, veya kotu elestiri caninizi sikacaksa , yani kisaca "isiginiz bol olsun" "harika kare" "Of be kardesim ne cekmissin" gibi pohpohlanma bekliyorsaniz lutfen fotograf paylasmayin.

    Umarim boyle bir baslik ilginizi ceker. Yarin bu saatlere kadar isteyen istedigi kadar istedigi konuda, Uzun kenari 800px gecmeyecek sekilde fotograf yukleyebilir.

    Sevgiler.










    Konu tunapala tarafından (29.August.2012 Saat 18:32 ) değiştirilmiştir.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #2
    SerkanKirac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Serkan Kıraç
    Makina:
    Canon Eos 60D,1000D
    Üyelik tarihi
    12.August.2012
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    30
    Mesajlar
    38

    Standart

    yorumlara açığım




    Uploaded with ImageShack.us










    Konu SerkanKirac tarafından (29.August.2012 Saat 19:45 ) değiştirilmiştir.
    xramm likes this.

  • #3
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Oncelikle ilgi gosteren herkese tesekkurler. Daha oncede dedigim gibi burada en iyi fotografi falan secmeye calismiyoruz. Uzeinde konusacagimiz fotograflar icerisinde en cok yoruma acik olanlar olacak genelde.

    Simdi ilk fotografa baslayalim.



    Sevgili serkan oncelikle guzel bir konu yakalamis. Sicak konusunu, disarda calismayi anlatabilecek guzel bir kare. Simgesel olarak baktigimizda Kosulu hayvanlar her zaman emek isinin simgesi olmustur. Kurtulus savasi sirasinda kagni ceken okuzler isin zorlugunu ve durumun cetinligini anlatirken bir cok Resimde ve Siirde kullanilmistir.

    Ayni sekilde sicagi ve yorgunlugun etkisini pekistiren, yeniden canlanmanin simgesi olarak gorulecek bir suyun uzerlerine bosaltilmasida fotograftaki anlami pekistiriyor.

    Dedigim gibi konu guzel, etkili anlatimi icin bir cok obje ve simge mevcut. Peki bu fotograf bu anlatimi basarabilmis mi?

    Malesef bu soruya hayir demek zorundayim.
    ONcelikle fotografta kuvvetli simgelerden biri olan hayvanlar belirlenmemis. (Surekli hayvan diyorum cunku ne olduklari belli degil. Buyuk ihtimalle Atlar ama Katirda olabilir. Bu iki hayvan arasindaki fark bile konuyu etkiler.)

    Fotografin cekimi esnasindaki isik kosullari da malesef fotografin anlam butunlugune yardimci olmamakta. Fotografta en parlak ve en one cikan kova gozumuzun fotografta gezmesini zorlastirmakta. Kovaya gore hem karanlik hem kucuk kalan insan ogesini iyice siliklestirmekte. Dolayisi ile insan - Hayvan iliskisini kurmayi da zorlastirmaktadir.

    Normalde objelerin fotografi doldurmasi tercih edilir. Ancak bu sefer objelere cok yakin kalinarak obje / mekan iliskisi zedelenmis. Biraz daha genis aci ile isik daha rahat kontrol edilebilir, hayvanlar, mekan ve cektikleri anlaisilabilir fotografta bir hikaye kurulmasina izin verilebilirdi.

    Her fotograf hikaye anlatmak zorunda degildir tabii ancak bu konu cok musait.

    Su anki hali ile hikaye kurmaya kalksak Bir araba ceken iki hayvan sahipleri tarafindan sulaniyor diyebiliriz. Oysa diyelim ki at... Atlari gorduk, arkada fayton var. topraklik bir alandalar. cevre bos.

    O zaman soyle daha anlamli ve etkileyici bir anlatim ortaya cikardi. Atlar icektikleri aracin yorgunlugu ile bir sonraki musteriyi gunes altinda beklerken sahipleri tarafindan rahat ettirilmeye gayret ediliyor. Yani biraz daha basi sonu olan bir durum.

    Aslinda fotografta su olsaydi demek daha dogru degil. Benim burada soylemek istedigim su olsaydidan ziyade bir hikayenin/fotografin tamamlanabilmesi icin neler gerekli. Bu sadece bir cey bardagi cekmekle bir masada diger kahvaltiliklarla beraber cay bardagi cekmek arasindaki farkla ayni fark.

    Son olarakda cekim hatasindan bahsedelim. Pozlama degeri buyuk ihtimal ile atlain uzerinden alinmis bu sebeple bembayaz bir kova ortaya cikinci hem kovaan yansiyan isik hem arka tarafa dusen isik asiri patlamis. Bu tarz durumlarda ya poz taramsi ile bir kac kare cekmek, ya onceden en koyu ve acik yerleri olcerek ortalama almak, yada baski/edit esnasinda biraz toparlamaya gayret etmek seklinde bir calisma yapmak gerekir.

    Umarim yazilanlar sizlerin isine yarar...

    Saygilar.

    Yeni fotograflar yuklenebilir










    xramm, YsfvLr and BuLuT like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #4
    SerkanKirac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Serkan Kıraç
    Makina:
    Canon Eos 60D,1000D
    Üyelik tarihi
    12.August.2012
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    30
    Mesajlar
    38

    Standart

    Sizin gibi üstad abimin fotoğrafımı eleştirmesi gerçekten beni çok onurlandırdı öncelikle bunu belirtmek isterim.fotoğrafı abant gölü etrafında çektim.orayı gezdirmek amacıyla köylü insanlar atlarıyla para kazanıyorlar.fotoğrafı çekerken durduğum yer trafiğin kağnılarla yoğun olduğu bir yoldu.aslında kadrajı daha geniş tutmam gerektiğini biliyordum ama o aceleyle bu kadar yakalayabildim.kovadaki ışık patlamasını sanırım verdiğim keskinlik sağladı biraz yada çekerken birşeyleri eksik yaptım.teşekkür ederim eleştiriniz için..











  • #5
    mustfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    mustafa kocakoç
    Makina:
    canon 50d
    Üyelik tarihi
    28.August.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    37
    Mesajlar
    41

    Standart



    eleştiri ve yorumlarını bekliyorum.










    xramm and hilmiakdag like this.

  • #6
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Bu Gun Mustafa karakoc'un fotografi uzerine konusalim...

    Surekli cekilen ve birbirinin cok benzeri olan bilindik karelerin yaninda cekim icin tercih edilen hava durumu ile nispeten farkli bir kare. Bu durum bazen avantaj olabilecegi gibi bu farklilik yeterince vurgulanmadigi takdirde insanin gozunun o bildigi, kafasinda yer etmis goruntuyu aramasi sebebi ile siknti da yaratabiliyor. Fotografin kabul gormesi zorlasabiliyor.

    Oncelikle teknik olarak goz gezdirelim. Fotograf siyah beyaz bir fotograf olmasina ragmen siyah ve beyaz tonlarin eksikligi goze carpiyor. Neredeyse fotografin tamamina gri tonlar hakim. Bu durum fotografi sesizlestiriyor, siliklestiriyor. Ozellikle fotografin iki bolunmusluk durumu olan bos ve dolu alan orantisi esitken tonlarin tamamen ayni olmasi, dolu bos alan kontrastinin, tonlarla desteklenmeyisi izlemeyei bana gore zorlastiriyor. Iki taraf arasindaki cizginin gucunu azaltiyor. iki tarafi birbirine baglayan belirli bir obje olmadigi icinde bir birinden bagimsiz, etkilesimsiz dolu ve bos alanlar izliyoruz.

    Fotografta bir diger sikinti ise kadraj egriligi. Malesef genis aci ile gelen distorsiyona ufuk cizgisinin egriligi eklenince dengesiz bir fotograf cikmis.


    Kadraj secimi ile ilgili bir diger sikintida fotograftaki objeler ile kameranin acisi cok daraltilarak gorunen keskin ve fotografta agirlik ureten objelerin belli bir koseye toplanmasi olmus. On plandaki minarelerin dikey obje olmasi Sag tarafin bos kalmasi yatay kadraj secimini sorgulamamiza sebep olurken, Koprunun dikey secilebilecek kadrajin disina cikmasi isi bozuyor. Yani bir sekilde objelerin duzenlenmesi hem yatay hem dikey icin iki arada bir derede kalmis.

    Saf bir sekilde sadece teknik anlamda degerlendirirsek durum bu.

    Simdi konuya baska bir acidan bakalim ya eger fotografci bu kadraji ve renk duzenlemesini bilincli bir amac icin secmisse. O zaman belki de butun bu eksiklikler bir anlami tamamlama cabasi olabilir.

    Sisli havalarin, hastalikli bir yapisi vardir, izole eder insani yalnizlastirir ve dengesizlestirir. kadraj egriligi bu dengesizligi desteklemek icin kullanilmis olabilir. Keza dolu alandan bagimsiz ve farkli sekilde bos bir alana gecme , bir dusu yasama hissini kullanmak olabilir ki hala bunun gorsel butunluk acisindan tercih edilmemesi, amac buysa dahi amacina ulasmadigini gerektigini dusunuyorum. Gene tonlardaki tek duzeligin bosluk, yalnizlik, izole edilmislik hissini kuvvetlendirme amacli (ayni tecrit odalarinin tek renk olmasi gibi) oldugunu dusunebiliriz ki aslinda bu biraz zorlama bir dusunce olur. Ve eger oyleyse bile bir durumun cok zorlanmasidir

    Kisaca amac ikinci dedigimse, ve bilincli bir tercih ise dahi bu fotograf bu kadar zorlanmadan da amaca ulasilabilirmis. Yok ikinci dedigim degilse farkli bir bakis acisi, ve betimleme sansi malesef detay hatalar nedeni ile cok daha iyi sonuclar verebilecek ken biraz yavan kalmis.

    Umarim elestiriler isinize yarar sevgiler.

    Yeni fotograflar eklenebilir










    xramm, SerkanKirac and mustfa like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #7
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Format'ta soru sormak var mı?
    Varsa, Mustafa Karakoç'un fotoğrafı ile ilgili; Sanırım "Mimari "kategoriye girmeli değil mi? Fotoğrafta iki önemli mimari yapı var. Birbirileri ile süperpoze olmuş durumdalar. Kompozisyondaki bu ilişkiye ne demeli? Fotoğraf mimari ise ve Cami amaçlandıysa köprü silinmeli midir? Yoksa "manzara" olarak mı değerlendirmeli? Köprüyü kaldırınca zaman dilimi de değişiyor?










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #8
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    @promete. Oncelikle bu kesinlikle mimari bir calisma degil mimari ogeleri icinde bulunduran cityscape veya sehir manzarasi kategorisine daha uygun.

    Mimari degil cunku;
    1- Bir mimari oge ozellikle konu edilmemis.
    2- Mimari fotografin teknik gereklilikleri yok.
    3- Mimari obje one cikacak sekilde kompozisyonda kullanilmamis.

    Umarim sorunuzun cevabini verebilmisimdir.










    xramm likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #9
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    kaya duman
    Makina:
    canon 500d
    Üyelik tarihi
    01.July.2012
    Nereden
    bursa
    Yaş
    28
    Mesajlar
    14

    Standart





    bir ankara gunu yorumlarını beklıyorum











  • #10
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Sevgili Tunapala cevabi aldim almasina ama neredeyse sorduguma pisman oldum. Dertsiz basima dertler actim. Sunu anladim ki biz (amatorler) forumda fotograf terminolojisinin cok azini biliyor ve konusuyoruz. Bilgiilermizin cogunu da donanim uzerinden ediniyoruz. "ne cekmek istiyorsun" sorusuna cityscape, ya da artrofotografi diyeni duymadim. En azindan ptofesyonellerle ayni dili konusamadigimiz ortada.
    Bu konuda forumda da de
    rli toplu bilgi bulamadim.
    Sanirim birimizin bu konuyu ev odevi yapmasi gerekecek.










    xramm likes this.

  • #11
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili Tunapala cevabi aldim almasina ama neredeyse sorduguma pisman oldum. Dertsiz basima dertler actim. Sunu anladim ki biz (amatorler) forumda fotograf terminolojisinin cok azini biliyor ve konusuyoruz. Bilgiilermizin cogunu da donanim uzerinden ediniyoruz. "ne cekmek istiyorsun" sorusuna cityscape, ya da artrofotografi diyeni duymadim. En azindan ptofesyonellerle ayni dili konusamadigimiz ortada.
    Bu konuda forumda da derli toplu bilgi bulamadim.
    Sanirim birimizin bu konuyu ev odevi yapmasi gerekecek.
    abi zaten her zaman bunu söylüyorlar ya, ekipmanı tartışmaktan çekimin nasıl yapılacağı hiç anlaşılmıyor...
    bir ekipman çılgınlığıdır almış başını gidiyor










    xramm and DabbuM like this.

  • #12
    mustfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    mustafa kocakoç
    Makina:
    canon 50d
    Üyelik tarihi
    28.August.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    37
    Mesajlar
    41

    Standart

    yaptığınız yorumlar icin cok teşekkür ederim eleştirilerin bu şekilde yapılması cok hoşuma gitti. daha cok fotoğrafla daha cok eleştirilmek istiyorum. =)











  • #13
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart



    Bu sefer uzerine konusmak icin sevgili Kaya'nin fotografini sectim. uzaktaki bir Ankara'li olarak bir Ankara fotografina biraz iltimas mi gectim ne

    Saka bir yana fotograf secerken farkli dallarda farkli problemleri olan fotograflar secmeye gayret edecegim...

    Bu fotograf eger birden cok karenin birlesiminden meydana gelen bir panorama calismasi ise oncelikle birlestirme ve teknigin uygulamasi olarak basarili. Parcalar arasinda renk tonu degisimi goze carpmiyor. Eger tek kareden ise zaten boyle bir problem olmaz. Fotografin boyutu detay inceleme yapip boyle bir karara kesin varabilmek icin fazla kucuk. Genede benim kanaatim bir tek karenin solundan kirpilarak cikartildigi yonunde.

    Fotografta genel olarak keskinlik basarili ancak sol tarafta olusmus olan smudge (sivisma efekti) gozu rahatsi ediyor. Nu kirpilmanin tam ortadan olmadigina yonelik de bir isaret aslinda.

    Kadraj olarak fotografa bakarsak malesef basarili degil. Bunun en buyuk sebebi alt tarafta olusmus olan atil bosluk ile yukarida nefes aldirmayacak derecede sikismis (hatta bir noktada kesilmis) yapilar. Bu fotografin cekim asamasinda planlanmadigini veya post process de dugun islenmedigini gosteriyor. Burada yolun devamini gormek derinlige bir nebze katkida bulunsada alt bosluk ve sag taraftaki bosluk atilarak (Yani yolun katkisindan feragat edilerek) yesil alan ve selale gibi temel ogelerin kadraji daha cok doldurmasi saglanabilirmis. Ayrica bu sayede Yesil alan ve selale alani iki ayri obje kimliginden ayrilip yesil tonlarda bşr cok kucuk obje ve karsit agirligi buyuk kahverengi bir kutle olarak gorulebilirmis.

    Fotografin cekim saati cok dogru bir saat degil. Bir cok obje gunesle yikanmis. Ayrica HDR kullanimi da cok basarili degil. Kullanim bicimi nedeni ile fotografta bize obje ile yuzey, derinlik vb bilgileri veren isik/golge iliskisi tamamen kaybolmus. Renkler cok fazla doygunluga (Sature) ulasmis ve fotograf mavi tonlara cekilmis. Oyleki ondeki asfalt kolaylikla nehirle karistirilabilir. Her fotograf HeDeR olamamlidir. Olmaya ihtiyac yoktur. Eger illa sizin cektiginzi isik sartlarindada cekilip keskin golgelerden kurtulmak isteniyorsa HDR yerine dinamik araligin lokal calisma ile arttirildigi bir yontem tercih edilebilir. Veya daha iyisi daha dogru bir saatte cekilebilir.

    Son olarak deginmek istedigim nokta imzaniz. Fotografa baktigimizda ilk gordugumuz sey imza ise bence bunda bir sikinti olabilir. Imza guclu olmalidir ancak fotografin onune gecmemlidir. Insanlar fotografa bakip bu kimin dedigi noktada gormelidir imzayi.

    Umarim elestiriler isinize yarar...

    Yeni Fotograflar Eklenebilir

    Not: Fotografin kirpilma yeri ve yontemi uzerine yorumlar sadece kucuk fotografa bakilarak yapilmistir. Yanilma payi mevcuttur.










    xramm likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #14
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Arkadaslar merhaba;

    Oncelikle cok ozur dileyeyim. Kullanilmayacak fotograflari elerken arada bir arkadasimizin yukledigi kullanilacak fotografi'da silmisim.

    Incelemek icin bilgisayara indirdigimden buraya tekrar yukluıyorum, ancak fotografin sahibini hatirlamiyorum. lutfen bizimle isminizi tekrar paylasin.



    Fotografi oncelikle fiziksel ogeleri acisindan bir inceleyelim. Tek isik kaynagi fotografin sol tarafindan verilmis. Yuksek kontrast tercih edilmis. Net alan derinligi yuksek. Yuksek bir esntantane tercih edilmis veya objeler sabit dururken cekilmis. Konuya biraz uzak kalinmis.

    Bu teknik kullaniminin fotografa ne kadar katki sagladigi ise ayri bir konu. Fotografta ilk bakista bir tokat atma sahnesi var ama fotograf bunu bize tam olarak anlatmiyor. Bir baska okuma ile anlam beklenmedik bir anda sasirtici bir sevgi dokunusu olarak da adlandirilabilir.

    - Tek isik kayangi ve yuksek kontrast dogru bir tercih. Dramatik anlatii guclendirmis. Ancak yuksek kontrasti koruyarak el ve yuzun birlesiminden belki bir reflektor yardimi ile biraz daha detay almak gerekirmis. Cunku su anda dokunmanin siddetini goremiyoruz. Yanaga hafifce bir oksamami yoksa siddetli bir vusus mu belli degil. Eger biraz detay olup yanakta siddet sonucu ıolusan deformasyon gorulebilseydi durum farkli olurdu.

    - Net alan derinliginin yuksek veya az olmasi aslinda cok onemli degil bu anlatimda. Arka plan rahatsiz etmiyor hatta belki duvarin sert dokusu biraz konuyu tamtmliyor.

    - Enstantane secimi ise biraz hatali. Elin hareketini flu olarak gosterecek bir enstantane secilmis olsa siddet etkisini arttirirdi. Cunku bu bakis acisindan kadinin surat ifadesini goremiyoruz. Yani o esnada gulumsuyoemu yoksa korkuyormu. Bu soru aslinda bizi bir sonraki adima tasiyor. Fotografta model kullanimi.

    - Fotografta kullandigimiz objelerin ifadesi fotografi tamamlayan belki en onemli etkenlerden biridir. Fotografci bir yonetmendir. Ozellkile bu tarz kurmaca cekimlerde modeli cok iyi yonlendirmelidir. Kompozisyona bakis icin tercih edilen aci sebebi ile asil obje olan kadin ile butun bagimizi ancak fotografta cok kucuk bir alan kaplayan goz ile sagliyoruz. Ve malesef eger bu bir siddet fotografi ise goz bize yanlis mesaj veriyor. Herhangi bir irkilme, buyume, degisme yok. bizi fotograftan uzaklastirip anlam karmasasina yol aciyor.

    Kurmaca kareler ile calisirken farkli acilar denemek, farkli anlatim yollari arastirmak cok onemli ve faydalisir. Bazen hic beklenmedik kareler, ve farkli anlatim teknikleri bunlarin arasindan cikar. Ancak ozellikle reklam, ve masaj amaci guduyorsaniz bazen basit daha iyidir. Siradan izleyici genel olarak zorlanmaktan hoslanmaz. Fotografa, televizyona rahatlamak icin bakar. Urun veya sosyal mesaj amacli olsun reklama bakarken mesaji cabuk almalidir. Onun uzerinde kafa yoracak kadar bakmaz cunku izleyici reklama buyuk genellikle.

    Dolayisi ile siddet ile ilgili bir mesaj vermek se buradaki kaygi yuzu ve mimikleri rahat gorebilecegimiz bizi ikilemde birakmayacak bir aci tercih edilmeliydi.

    Umarim faydali olabilmisimdir.

    Saygiyla

    Yeni Fotograflar Eklenebilir











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #15
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart



    Eski bir fotoğrafım ve orjinali bilgisayar formatıyla gitti ama nette biraz dolaşınca bir hesabımda karşıma çıktı.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #16
    Uğur Uyanıker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Uğur Uyanıker
    Makina:
    Canon Eos 1000D
    Üyelik tarihi
    22.December.2011
    Nereden
    Istanbul, Turkey
    Yaş
    31
    Mesajlar
    629

    Standart

    Şöyle 3-5 fotoğraf koyayım, belki seçilir
















    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Canon
    Eos 1000D+18-55 f/3.5-5.6+55-250 f/4-5.6-Case Logic DCB-309-Benro A-157M8/Slik SH704E-MK-500 BG.-Yongnuo YN560 II-RF603 C1- Hoya CPL - Slik Mini Pro III


  • #17
    yuceeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eren Yüce
    Makina:
    Canon 550D Canon IXUS 220 Kodak ZM1 Casio EX-Z55
    Üyelik tarihi
    05.September.2012
    Nereden
    Adana
    Yaş
    41
    Mesajlar
    24

    Standart

    Tuna Hocam çok teşekkür ederim, aslında model arkadaşıma o hüznü vermeye çok uğraştım ama havaya daha sonraki fotoğraflarda girmişti, onları burada paylaşamıyorum çünkü bir amatör yayında paylaşacaklar onlarda ifadesi biraz daha üzgün ve korkulu bu arada konumuz aslında kadının kadına şiddeti ile ilgiliydi ama şunu farkettik ki kadınlar birbirlerine tokat atamıyorlar, ortamdaki bir erkek arkadaşımız şöyle atsak daha iyi olur gibisinden gösterirken yakaladığım bir kare oldu bu aslında, ama sizin de çok güzel açıkladığınız gibi tokat mı atıyor yoksa okşuyor mu çözemedik biz de bilgisayarda incelerken o yüzden adını stokholm sendromu koydum zaten fotoğrafın, yani kişilerin kendilerini rehin alanlara bir süre sonra aşık olma durumu. Aslında sizin de dediğiniz gibi başka bir kompozisyon peşindeyken çok enteresan başka birşey çıktı benim gibi bir ekstra amatör için oldukça keyif verici bir durumdu, çok teşekkür ederim yorumlarınız için.
    Bu arada konsepte tam hakim değilim ama başka yorumlarda alabilirim eğer kişiler yazmak isterse.










    Everybody dies alone..

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #18
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Aspet Manukyan
    Makina:
    Benim için fark etmez, RAW çeksin yeter...
    Üyelik tarihi
    30.June.2010
    Nereden
    ...
    Mesajlar
    1,501

    Standart

    Bir öneri;

    Fotoğraf ekleyen herkes bence kendi fotoğrafını ekledikten sonra fotoğrafını kendi de eleştirmeli olumsuz ve olumlu noktaları belirtmeli.

    Böylelikle fotoğraf yorumlamayı ve kendi hatalarını görmeyi de öğrenmiş olur diye düşünüyorum.











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •