Irix 15mm
Irix 15mm
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
.
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Lenslerin kralı levent abi bu lens alınır mı totalde elimizde ne kalacak ne kalmayacak
Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro
valla daha dışarda çekim yapamadım,
ancak,
15mm geniş açı lenslerin fiyatlarına bakınca,bu Irix fiyatı ve özellikleriyle alınacak lens gibi duruyor.
sahibinden devamlı takipteyim, bundan vasat 2. el lensler 2000-3000tl.
zeis, nikon, canon, tamron geniş açı lenslerle savaşan bir lens için iyi gibi.
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Levent Hocam,
İncelemelerimiz ve paylaşımlarınız için ben de teşekkür ederim.
Yeni lensinizi güle güle kullanın.
Bunun üzerine artık güzel karelerinizi bekliyoruz.
Pier'den olur, Asansör'den olur...
Selamlar, saygılar.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Pier ve asansör biraz eleştiri gibi olmuş...
Vallahi bende gitmekten sıkıldım, ancak en geniş ve açık görüş oralarda var.
üstelik uygun zamanda sakin de oluyor.
ama,
artık başka yerlerde bakacağım......söz.
not; arşivi şöyle bir düşündüm, asansöre 2, pier e 1 kez gitmişim, çok da değil iş hani.
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Estağfurullah, Levent Hocam.
Herhangi bir komment ya da eleştiri maksadım yoktu.
Ben sadece Pier'in o mimarisiyle güzel kareler çıkabilir gibi geldi bana.
Asansör'ün o dar sokağında yukarıya doğru bir kare geldi aklıma...
Uzun zamandır İzmir'de değilim... ancak muhakkak süper geniş açı lens ile başka güzel karelerin çıkacağı mekanlar vardır.
Irix lens, benim de merak ettiğim bir lens. Finlandiya'dan Irix 15mm'yi kullanan bir amatör fotoğrafçı ile yazıştım bir süre. Çok süper düper bir lens olmadığını söylüyor. Kendisi özellikle gece uzun pozlama çeken bir kişi. Ama özetle "ne kadar ekmek, o kadar köfte" dedi nihayetinde, ve f/8 ile birlikte Irix 15mm lensin uygun fiyatının f/p olarak çok iyi bir çizgide olduğunu da paylaştı.
Bilginize.
Selamlar, saygılar.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Şakaydı dostum, alınma.
Ev balkonundan çektiğim fotolarda gördüm ki, sonsuzluğa bakan net fotolar için f5.6 ve üzeri kullanılacak.
belki daha yakın konularda f2.4-5.6 arası olabilir.
sığ alan derinliği ve bokeh zaten pek mümkün değilmiş.
maksat birkaç fotodan oluşan uğraştırmalı panoramaları bu lens ile tek çekimde halletmek.
Birazdan çıkacağım, hava soğuk ama aydınlık.
kolay gelsin
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Kaan arkadaşımızın özel isteği üzerine bugün asansöre gittim birkaç çekim yaptım.
Irix 15mm lensin çekim özelliklerini test ettim.
Ancak hava çok iyi değildi. Gökyüzü garip bir şekilde puslu beyaz parlak bir haldeydi.
İlk dört fotoğraf sadece gölgeler ve ışıklar ayarlandı birazda dinamik kontrast eklenti.
Bu fotoğraflarda önemli olan 15mm nin gördüğü açıyı tespit etmekti.
Dosyalar çok büyük olduğu için, high formatta ve tam çekim ölçüsünde JPG çevirdim.
IMG_2773 copy by Levent Onbeş, on Flickr
IMG_2758 copy by Levent Onbeş, on Flickr
IMG_2758 copy by Levent Onbeş, on Flickr
IMG_2767 copy by Levent Onbeş, on Flickr
Aynı yerde daha önce Eos M3 Ef-M 11mm (FF karşılığı 17.6 mm) ile çektiğim fotoğraflarla karşılaştırınca yeterli olduğunu gördüm.
Artık panorama İçin birden fazla fotoğraf çekmeme gerek kalmadı, tek bir kare ile bu işi halledeceğim.
Ayrıca fotoğraflarda göreceğiniz gibi köşelerde vignete rastlamadım. Distortion ise yok derecek kadar azdı.
Lensin keskinliği, verdiğim bu 4 fotoda anlaşılacağı üzere beğendim.
Fotoları kırparak asıl detayları göstermek istedim.
Asansör.0111 by Levent Onbeş, on Flickr
Asansör.0115 by Levent Onbeş, on Flickr
Asansör.0133 by Levent Onbeş, on Flickr
Asansör.0142 by Levent Onbeş, on Flickr
Hava (pus) nedeniyle çekimleri f8 ve üzerinde yaptım.
AF yardımcı özelliği ile çok zorlanmadım ama yine de Manual Netlemeye alışmak lazım.
Sigma 24-105mm Art yanında kullanılacak geniş açı lens işinide ucuza bitirmiş oldum.
Şimdi Bozdağ ve Gölcüğe kar yağmasını bekleyeceğiz, ahdım var bu sefer mutlaka gideceğim.
iyi forumlar
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
2. foto yanlış gitmiş, düzeltme yapmaya korktum Türkçe karakter sorunu nedeniyle.
işte,
IMG_2773 copy by Levent Onbeş, on Flickr
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Levent Hocam,
Asansör'den güzel kareler için teşekkürler.
15mm'yi nasıl buldunuz?
Yani lensten önce süper geniş açı odak uzaklığı olarak?
Selamlar, saygılar.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Yukarda yazmıştım dostum.
daha önce ef-s 10-18mm (ff olarak 16mm) ve ef-m 11-22mm (17.6mm) kullandım, 1-1.5mm fark çok önemli olmasa da, 24mm ye göre çok fark ediyor.
eskiden manzara panorama için birden fazla çekim yapardım, şimdi tek kare ile olacak gibi.
asıl önemli olan, distotion, yani perspektive bozulma olmayışı, netliğinin diğer merkezde ve kenarlarda oldukça iyi performansı.
dün hava bir garipti, gökyüzü tüm ayarlara rağmen patladı, gökyüzüne bakmadan fotoları incelerseniz, netlik, dist, vignet konusunda memnunum.
bu arada On1 raw programında Irix 15mm lens düzeltmesi de varmış.... iyi oldu, fotodaki az da olsa level ve dist otomatik düzeltiyor.
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Ben sanırım Irix 11mm'nin peşinden koşacağım.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Hayırlısı diyelim,
ancak bir konuda canım sıkılıyor,
her daim bir koşuşturmaca içinde fotoğraf çekmeya çalışmam nedeniyle, manual focus için pek zaman kalmıyor.
malum, elle netlemede zaman lazım,
örneğin dün Ödemiş Birgideydim, ama yanımdakilere ayıp olmasın diye onları bekletmemek adına bir kaç poz alabildim ama 24-105mm otomatik focusla.
Irix i takmak ve çalışmak içimden gelmedi.
Ama and içtim,
en yakın zamanda YALNIZ takılacağım.
Bugün Çeşmealtı a gittim, bir iş için,
fırsatını bulup bir kaç poz aldım Irix ile.
birazdan paylaşırım.
Oldukça anlaşılır güzel inceleme için teşekkür ederim. Merak ettiğim bir lensti , örneklerden anladığım kadarıyla netlik yeterli görünüyor ışık ile ilgili biraz sıkıntı olsada extrem geniş açıların çoğunda bu kadar olmasada benzer sorunlar var , fiyat/performans oranıyla alınabilir lens gibi duruyor. Bu açıdaki favorim Laowa 15mm F/2 Zero.D hala değişmedi.
Dün İzmir Çeşmealtı sahilde Irix lens ile çektiğim fotolar üzerine görüşlerim şunlar.
İlk 3 foto sırasıyla,
1- Makinanın (6Dmark2) çektiği hali ile ham RAW dosyadan hiçbir işleme olmadan hali;
noirix by Levent Onbeş, on Flickr
2- ON1 photo RAW uygulamasında sadece Irix 15mm Lens düzeltme profilini kullanarak tek "tık" ile yapılan düzeltme. Görüldüğü gibi köşelerdeki çok az vignet gitti, gözle anlayamadığımız perspektif bozulma (distortion) düzeltiidi.
withirix by Levent Onbeş, on Flickr
3- ON1 Photo Raw da, herhangi bir nesne ekleme, silme işlemi yapılmadan, kırpmadan sadece parlaklık, gölgeler, kontrast, renk düzenlemesi yapılarak elde edilen "editlenmiş" foto.
edit by Levent Onbeş, on Flickr
Bu geniş açı çekimde gördüm ki, insan gözünün 43mm (bazılarına göre 47mm) odak uzaklığında, bizim algılama açımız 45 derece olduğu gerçeğinden bakarsak, bu geniş açı lensde objeler/konu bizden uzaklaşıyor. Aslında, fotoğraf makinasından bakmadığımızda söz konusu fotolarda görünen cami ve diğer objeler daha net ve yakın görünüyor.
(şu linkteki bilgilere bakmakta fayda var, https://blog.fotografium.com/insan-g...leri-nelerdir/ )
Bu foto ise tamamen işlenmiş bir foto, çekim amacım lensin güneşe karşı verdiği tepkiyi görmekti. Güneş ışınları için malum bazen Luminar Sun Rays efektini kullanıyorum, ama bu foto ON1Raw da efektsiz işlendi. Bence oldukça başarılı. Lens Flare yok.
edit2 by Levent Onbeş, on Flickr
Lenslerde en çok sorular soru "ne kadar keskin" olunca, hemen aklıma şu aşağıdaki video geldi.
Malum bu arkadaşımız youtube da en çok izlediğim USTA! lardan biri. Çünkü masa başında veya çektiği fotolar üzerinden çok, sahada çekim aşamasından başlayarak, bazı önemli ipuçlarını da vererek anlatıyor fotoğraf çekmeyi.
Bu videoda, günümüz teknolojisinde artık tüm lenslerin "çok keskin" olduğundan dem vurup, aslında insan gözünün bu kadar keskin olmadığını, bu nedenlede bazı film yönetmenlerinin ve usta fotoğrafçıların bu keskin lenslerden uzaklaşarak, daha "doğal" çekimler yapmaya çalıştıklarını anlatıyor.
(bir başka görüşü de, alacağınız pahalı lens ile daha ucuz lensi kıyaslayarak, "buna değermi?" sorusuna bakmanızı öneriyor. Kendisi Fuji makinada kullandığı 18-55mm 250 poundluk kit lensi düşürünce, İzlanda'da 1000 pounluk 16-35mm lensi almış, ama çok pişman, gidip kit lensi yine satın almış, aradaki fiyat farkına değmeyecek diyor.)
neyse konumuza dönelim.
İşte, bol detaylı bir foto, bakalım keskinliği konusunda ne diyeceksiniz.
edit4 by Levent Onbeş, on Flickr
Birazda şu lense takılan 3x3cm ND filtrelerden bahsedeyim.
Tam bir hayal kırıklığı oldu.
Şöyle ki;
ilk mesajda yazdığım "Gel" tipi Nd filtrelerden ikisini üst üste birlikte koymama rağmen beklenen ışık kırımını sağlayamadı.
2x16 stop filtre ile f16-22 de dahi, fotoda ki enstantane süresi ancak 6-8sn olabildi. 3-4 adet üst üste takmak da mümkün değil, sığmıyor.
Aşağıdaki fotoda 10sn lik 2x16 filtre ile çekilmiş foto var, sağ tarafta ki patlamayı anca ON1 uygulamada Gr Filtre yaparak bir parça önleyebildim.
Anlaşıldı, pamuk eller cebe olacak yine. Lense takılacak bir ön ND filtre satın alınacak.
işte foto;
edit3 by Levent Onbeş, on Flickr
Gelelim bu 3-4 haftalık çekimler sonrası deneyimlere.
Genel olarak çok memnunum, 1500-1600 TL değerinde bu kalitede "sıfır" lens için beklentilerin üstünde bir performans verdi.
zaten amaç, 15mm ile tak gez yapmak değil. Özel çekimlerde (mimari, manzara, iç mekan vs) kullanabileceğim bir lense sahip olmaktı, olmuşum.
İyi forumlar
Levent Hocam,
Güzel paylaşımlar olmuş.
Yazdıklarınız bilgiler ve paylaştığınız fotoğraflar için teşekkür ederim.
Ancak"Birazda şu lense takılan 3x3cm ND filtrelerden bahsedeyim.şeklinde yazmışsınız.
Tam bir hayal kırıklığı oldu.
Şöyle ki;
ilk mesajda yazdığım "Gel" tipi Nd filtrelerden ikisini üst üste birlikte koymama rağmen beklenen ışık kırımını sağlayamadı.
2x16 stop filtre ile f16-22 de dahi, fotoda ki enstantane süresi ancak 6-8sn olabildi. 3-4 adet üst üste takmak da mümkün değil, sığmıyor.
Aşağıdaki fotoda 10sn lik 2x16 filtre ile çekilmiş foto var, sağ tarafta ki patlamayı anca ON1 uygulamada Gr Filtre yaparak bir parça önleyebildim.
Anlaşıldı, pamuk eller cebe olacak yine. Lense takılacak bir ön ND filtre satın alınacak"
http://en.irixlens.com/press-centre/official-launch-of-irix-edge-gelatin-filter-set
Bu jel filtrelerin en koyusu ND16'dır (4-stop'lıktır) zaten.
Gün ışığında 4-stop'ın etkili pek hissedilmez.
ND1000 (10-stop) gibi bir filtre gerekir gün ışığında genelde.
Siz de bir plajda çekim yapmışsınız ki, bir yerden yansıyan ışık ile çeki yapılan ortamın daha da aydınlık olduğu anlamına geliyor.
iki tane ND16 jel filtre ile prensipte 8-stop'lık bir filtre kullanımı gerçekleştirmişsiniz.
Bununla birlikte diyaframı da f/16'ya ayarlayarak 6s pozlama yapabilmişsiniz.
Daha normal bir diyafram değerinde, örneğin f/5.6'da pozlama süresi 6s yerine muhtemelen 0,6 - 0,8 saniye oluyordu.
2 x ND16 (2x 4-stop) filtrenin etkisi dikkate aldığımızda, f/5.6 ile birlikte elde edilen 0,6s'lik bir pozlama, ND filtresiz aslında 1/400s gibi bir enstantane söz konusuydu çekim ortamında.
Bana sorarsanız, elde edilen iyi bir başarı.
Ayrıca ND filtre hiç görüntüde suni bir renk (color-cast) vermemiş.
Yukarıdaki fotoğrafınıza bakınca Irix'ın ND filtreleri gayet iyi iş yapmış gibi görünüyor.
Ancak daha etkili ND filtreler istiyorsanız, Irix'ın kendi sunduğu 95mm'lik ND1000 filtreleri dikkate almanızı öneririm şahsen: https://storeeu.irixlens.com/filters/24-irix-edge-neutral-density-nd1000-filter-95-mm-7640172190371.html
Ayrıca Nisi'nin de ND1000'lik filtresi iyidir ve renk değişimi (color-cast) yapmıyor.
Diğer tanınmış markaları da zaten siz de biliyorsunuz.
Ancak "ucuz" ND1000 filtre alıp, renkler yeşile ya da mora kayınca pişman olmayın.
Selamlar, saygılar.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Evet, yetersizliğinden bahsetmiştim, USTA! olmadığım için detay yazamadım.
sonuçta, bildiğimiz lensin önüne takılan kaliteli bir Nd filtre alınacak.
yada, eldeki 82mm Nd1000 filtre bir adapterle küçültülerek 95mm ye takılacak (vignet sonra kırpılacak)
yada,
Irix ile Nd kullanılmayacak,
eldeki 24-105mm lens Nd1000 ile uzun pozlama yapılacak.