http://i60.tinypic.com/154k3mp.jpg
Yazdırılabilir Görünüm
4. sınıf ta proje çalışırken çekmiştim.
https://farm9.staticflickr.com/8570/...88726796a4.jpgmasaüstü by Said Nuri Tetik, on Flickr
ceple kalite bu kadar. gidiş yolundan kurtarırız...
Emirhan, sigarayla aran iyi görünüyor. Bırakmak istiyorum ama olmuyor diyorsan ben iki sene önce Champix denen ilaçla bıraktım sigarayı. Bırakamam, gene içerim diyordum ama bu ilaç resmen reseptörleri yok ediyor. Sigara nasıl bir şey hatırlamıyorsun. Başarısı %90. Hiç bir ilaçta bu oran yok zaten.
Abi ben bu kez kararlıyım ve kesin kurtuldum Allahın izniyle. Hanım'la yeni yıla sigarasız girdik. Bütün olay bir tek bile içsen onbinlerce, yüzbinlerce sigaranın peşinden geleceğini, sigaralı boktan günlere döneceğini anlayınca bitiyor.
Bu hayatta çok hatam oldu, tek pişmanlığım ise sigara. Halen kendimi affedemiyorum benim gibi bir adam nasıl 20 sene sigara içti diye..
Makineyi çıkarmaya üşendim, cep ile çektim :)
http://i57.tinypic.com/2rdafyp.jpg
Dort bucuk fotograf ilgimi cekti.
Birincisi sevgili Onur'un karesi. KOnuya yaklasimi, kompozisyonu ldukca basarili.
Ikincisi Barbaroshayko'nun karesi. Konsept olarak hos, derinlik acisindan ve genel yerlesim olarak guzel bir kare. Ancak cok dolu, yorucu bir kare.
Ucuncusu eaflm'in karesi. genel kompozisyonu, sadeligi, dengesi, pozlanmasi oldukca basarili. Ancak bir seye takildim yazmadan gecmek istemedim. Masanin uzerindeki objeler belli ki ozenle secilmis. birer anlami var. Butun icerisinde bir seyler soyluyor. Telefon goz sembolu iletisim karsindakine ulasma, kitaptaki yazili gorunur metin Guclu baslayin hayata karsi bir durus , yada iletisimdeki tutum uzerine. Kahve genel olarak uykusuz gecelerin veya yorgunlugun cozumu/belirtisidir. Dolayisi ile iliski/iletisimin zorlugunu ve baslanan isin zorlugunu gosterir. Isik ise baslayan umutu temsil ediyor olabilir. Bu kadar simge guzel bir kompozisyonda anlamli sekilde, duzgun isikta bir araya gelmis ve buraya kadar her sey cok guzel. Ancak kompozisyon ve fotograftaki ritm icerideki simgelerin tam tersini soyluyor. (ozellikle soldan saga yazan kisilere) Yatay kompozisyon stabiliteyi gosterir. Soldan saga Asagi capraz duzenleme genelde kotuye gidisi, basarisizligi gosterir ve soldan saga yukselen capraz kompoziyon dogru kullanildiginda yikselmeyi simgeler. Sizin kompozsiyonunuzda olusan yonelme objelerle olusan anlam ile celiski icerisinde. Buda kareyi dengesizlestirmis.
Dorduncusu stetik'in karesi. dolu bos alan dengesi, kullanilan isigin olusturdugu dreamatik alan, dolu alandaki bosluklar, bos alandaki doluluklar, isik ve golge ile bakis yonunun belirlenmesi, dikkati toplamasi baarili. Kucuk yazilar dikkatli bakildiginda yapilan isi anlatirken, kalemelrin coklugu ve bilgisayarin bulunmasi isin coklugunu ve cok boyululugunu gosteriyor. Kalem herzaman sanatsal uretkenlikle birlikte kullanilabilen bir obje dolayisi ile yapilan isin sanat boyutuna ozellikle uzerine dusen isikla dikkat cekilmis ve oradan calismalarin uzerine yayilan golgesi ile calismalar ile butunlesmis.
Bucukuncu kareye gelince :D Promete'nin karesi. Bucukluga gelince. AMsanin uzerindeki objeler masayi kullanan kisinin cok yonlulugunu gosteriyor. Gecmise bagliligi, saygiyi ve hatta masa sahibinin belli bir olgunlugunu gosteren 1920-1930 larin Art Deco stilinde lamba, modern bir bilgisayar, cocuk ruhu ama ayni zamanda ozgur benligi gosteren kucuk oyuncak tarzi motosikletler. Bunlarin hepsi guzel. Ama karede aslinda en onemli olan ozellik, kisinin dusunce dunyasinin, is yasaminin hayatinin cok boyutlulugunu gosteren ve yapilmaya calisilmis olan bilgisayarda ic ice gecmis olan goruntuler malesef uygulama asamasina (sebebi cok onemli degil) basaiya ulasmamais. Kare bence yarim kalmis. Bu yuzden bucuk.
Lafi cok uzattim. sectigim fotografa gelince. Stetik ve eaflm in karesi ayni agirlikta kaldi. Daha evvel bir kac defa Stetik dostumuz bu basariya ulastigi icin tercighimi eaflm'den yana kullaniyorum.
eaflm konu belirleme sirasi sizdedir.
Tuna Bey Merhaba,
Yorum ve seçiminiz için öncelikle size ve beğenen arkadaşlara teşekkür ederim.
Fotoğraf isteğiniz üzere dün akşam 15 dk lık bir setupla çekildi ve tamamen kurgusaldır. Objenin soldan sağa aşağı çapraz veya yukarıdan aşağı kullanılması ile ilgili söylediklerinize tamamen katılıyorum, kaldı ki kurumsal kimlik çalışmalarımızın uygulama aşamasında da ilk dikkat ettiğimiz konu budur fakat şu an elimde sadece 85mm lens olduğu için (min.focus dist. 1m) masa değil, zemin üzerinde masa tablası kullanmak zorunda kaldım ve bu durum tripod ve ışık kullanımı açısından biraz zorladı ve vakitsizlikten pek yoğunlaşamadım.
Uygun görülürse yeni konumuz "telaş" olsun.
İyi akşamlar, saygılar.
tuh! gidiş yolundan bile tam not alamamışım. benim kare bir pc nin "masaüstü" görüntüsüydü güya. görüntü içindeki görüntüler akıl karıştırmış.
evden çıktığımızda peşimizden hep telaşa kapılırdı..
[IMG]http://i.hizliresim.com/Vg850P.jpg[/IMG]
başka katılım olmadı ki, tek yarışmacı olan yarışma mı olurmuş. Ya tekrar konu seçin ya da moderatör seçsin..
Telaş diyince aklıma uzun pozlama olan hareket hissi veren kareler aklıma geliyor. Bende uygun kare yok sanırim. Katılamadım:)
İstanbul dan arkadaşlarımızın bol bol, vapura, metroya koşuşan insanların olduğu fotoğrafları koyacaklarını düşünüyordum.