CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 11 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 11 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    buraksenyurek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Burak Şenyürek
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.March.2012
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    281

    Standart Arkaplan Işığı

    Merhaba uzun zamandır aranızda yoktum. Malum öğrencilik dersler derken fotoğraftan uzak kaldım. Şimdi tekrar çalışmalara bir şeyler öğrenmeye devam ediyorum. Sizlere sorum şu; Bir modeli beyaz fonda çektik diyelim. İlk çıkan fotoğrafın arkaplanda beyazlığın renk kodları hep farklı yani dalga dalga görüntü oluyor. Ticari bir iş yaptık diyelim
    1- Beyaz fonda gölge ve dalgalanarak giden beyaz ve tonları olur mu ?
    2- Photoshop da arka planı full beyaz mı yapmalıyız ? (Gölge falan yok)
    3- Beyaz fonda modelin gölgesi yok fakat dalga dalga yukarı çıkan beyaz ve tonları mı kullanmak lazım ?

    Örnek veriyorum kendimi çektim daha yararlı olsun diye yukarıda dediğim 3 maddeyi uyguladım. 3. dediğim maddede gradient fill uygulayarak opacity değerini düşürdüm ve o bembeyaz görüntüden bir nevi kurtuldum. Yani ben şimdi bilmediğimden öyle dedim fakat bir adı var mı bilmiyorum affola

    Madde 1 için örnek(fotoğrafın orjinali);



    Madde 2 Örneği;



    Madde 3 örneği;











    Canon 5D Mark 2 / 50mm 1.8 / 3xYN560-III / 250w Paraflash

  • #2
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Yiğit ergül
    Makina:
    d800
    Üyelik tarihi
    23.October.2013
    Nereden
    Ä°zmir, Turkey
    Mesajlar
    40

    Standart

    Moda,dergi ve kampanya çekimlerinde zaten modeli öne çekip arkaya 2 şemsiye ve tas onunede kabin polly dediğimiz strafor ile kapatıyoruz ki arkaplandan gelen ışık modele saçılmasın diye.Eğer hafif strip lıght'a benzer fakat daha doğal bir saçma olsun istiyorsanızda polly leri kaldırıp modeli arka plana yaklaştırırsınız.Arka plandan uzak kastım en az 4-5 metre ile kullanıyorum,yakın ise 2 metre yeterli buluyorum.
    Ayrıca ışık kaynaklarını mumkun oldugu kadar yukarıdan eğik bir açı ile verin.Bu arada refine edge ile modeli alıp beyaz layer a atmışşınız fakat bu studyolarda ve setlerde gerek duyulmayan bir yöntemdir.Şuan emin degılım hangı işlemi uyguladıgınızdan fakat genel anlamda yeterli ışığa sahipsenız bunlarla hiç ugrasmazsınız bile,bol şans










    profoto acuteB 600 x 2

  • #3
    buraksenyurek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Burak Şenyürek
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.March.2012
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    281

    Standart

    Alıntı Ykergul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Moda,dergi ve kampanya çekimlerinde zaten modeli öne çekip arkaya 2 şemsiye ve tas onunede kabin polly dediğimiz strafor ile kapatıyoruz ki arkaplandan gelen ışık modele saçılmasın diye.Eğer hafif strip lıght'a benzer fakat daha doğal bir saçma olsun istiyorsanızda polly leri kaldırıp modeli arka plana yaklaştırırsınız.Arka plandan uzak kastım en az 4-5 metre ile kullanıyorum,yakın ise 2 metre yeterli buluyorum.
    Ayrıca ışık kaynaklarını mumkun oldugu kadar yukarıdan eğik bir açı ile verin.Bu arada refine edge ile modeli alıp beyaz layer a atmışşınız fakat bu studyolarda ve setlerde gerek duyulmayan bir yöntemdir.Şuan emin degılım hangı işlemi uyguladıgınızdan fakat genel anlamda yeterli ışığa sahipsenız bunlarla hiç ugrasmazsınız bile,bol şans
    Dediklerinizi anladım bir çoğunu da biliyorum fakat yeterli ışığa sahip değilim o yüzden elimde ki imkanlar dahilinde photoshop işlemine başvuruyorum... Fakat cevabımı alamadım. Hangi tür arkaplan ışığı daha yoğun olarak moda, dergi çekimlerinde kullanıldığıydı.. Saygılar










    Canon 5D Mark 2 / 50mm 1.8 / 3xYN560-III / 250w Paraflash

  • #4
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    fonu harici bir ışık kaynağı ile mankenden sonra aydınlatmayı denediniz mi? spot ışık gibi ucuz yollu.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #5
    buraksenyurek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Burak Şenyürek
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.March.2012
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    281

    Standart

    Alıntı ozsir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fonu harici bir ışık kaynağı ile mankenden sonra aydınlatmayı denediniz mi? spot ışık gibi ucuz yollu.
    Hocam şöyle yerleştirdim;











    Canon 5D Mark 2 / 50mm 1.8 / 3xYN560-III / 250w Paraflash

  • #6
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    bütçe kısıtlı olunca ona göre çözüm söyleyim. ışık bir yada iki tane mankenden sonra fonu aydınlatacak mankeni değil. fon siyah beyaz yada başka renkler olsun ışıkla sadece fonu farklı açılarla aydınlatınca çok farklı şeyler elde dersin.kelvin değeri uyarsa bildiğimiz projektörer var.20 tl gibi onlardan bir yada 2 tane 40 wattlı yada 20 watlık ile fon aydınlat tabiki fonun önünden istediğin sonuçlardan fazlasını elde edersin.ps kısmını bilenler yazar. yada pro çözümleri de bilen çok arkdaşlarımız var yazıyorlar yazarlarda. kolay gelsin.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #7
    buraksenyurek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Burak Şenyürek
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.March.2012
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    281

    Standart

    Alıntı ozsir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütçe kısıtlı olunca ona göre çözüm söyleyim. ışık bir yada iki tane mankenden sonra fonu aydınlatacak mankeni değil. fon siyah beyaz yada başka renkler olsun ışıkla sadece fonu farklı açılarla aydınlatınca çok farklı şeyler elde dersin.kelvin değeri uyarsa bildiğimiz projektörer var.20 tl gibi onlardan bir yada 2 tane 40 wattlı yada 20 watlık ile fon aydınlat tabiki fonun önünden istediğin sonuçlardan fazlasını elde edersin.ps kısmını bilenler yazar. yada pro çözümleri de bilen çok arkdaşlarımız var yazıyorlar yazarlarda. kolay gelsin.
    teşekkür ederim hocam projektörlerin renk sıcaklığı fazla oluyormuş o yüzden kullanmak pek tavsiye edilmiyor diye biliyorum. Yinede teşekkürler..










    Canon 5D Mark 2 / 50mm 1.8 / 3xYN560-III / 250w Paraflash

  • #8
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Yiğit ergül
    Makina:
    d800
    Üyelik tarihi
    23.October.2013
    Nereden
    Ä°zmir, Turkey
    Mesajlar
    40

    Standart

    Ozaman sorun ne ? Yani eğer arkaplanda gölge istemiyorsanız ve arka planı haricen aydınlatacak ışıga sahıp degılsenız yapacagınız pek fazla birşey yok.
    Son çare softbox kullanırsınız tas,sılver,para222 vs göre daha yumusak gölge verir.2 ışık kullandıgınız için güçleri eşit dağıtın kafaların.










    profoto acuteB 600 x 2

  • #9
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    aslolan fon aydınlatması.bunun doğrudan hatta hiç mankene etkisi yok. maksat fonu öldürmek.biraz çalışrsan şaşırışın. spot ister 5000 kelvin olsun ister 3200 bişey değişmez. sen beyaz ayarını ışıklar açıkken mankenin yüz hizasından gri yada beyaz kartla yapacaksın.yaklaşık iki spot 50 tl tutar.halojen spotla da ucuza mal olabilir.başarılar.sonuçları paylaşırsın foto ile setupla birlikle inşaalah. kolay gelsin.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #10
    buraksenyurek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Burak Şenyürek
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.March.2012
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    281

    Standart

    Alıntı ozsir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslolan fon aydınlatması.bunun doğrudan hatta hiç mankene etkisi yok. maksat fonu öldürmek.biraz çalışrsan şaşırışın. spot ister 5000 kelvin olsun ister 3200 bişey değişmez. sen beyaz ayarını ışıklar açıkken mankenin yüz hizasından gri yada beyaz kartla yapacaksın.yaklaşık iki spot 50 tl tutar.halojen spotla da ucuza mal olabilir.başarılar.sonuçları paylaşırsın foto ile setupla birlikle inşaalah. kolay gelsin.

    Teşekkürler hocam. 2 adet yongnuo 560 iii temin edicem birde elimde mevcut. sanırım bunlar yeterli olacaktır.










    Canon 5D Mark 2 / 50mm 1.8 / 3xYN560-III / 250w Paraflash

  • #11
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ümit PALA
    Makina:
    Canon 600d
    Üyelik tarihi
    12.February.2015
    Nereden
    Tekirdağ
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1

    Standart

    teşekkürler











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •