CanonTURK Sitesine Hoşgeldiniz.

Get Adobe Flash player

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
76 sonuçtan 41 ile 60 arası
Like Tree59Beğeni

Konu: Luminosity Masks

  1. #41
    afsincelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Afşin Çelik
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    Apr 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.215

    Standart

    Alıntı MMMacit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Afşin Hocam 3 Kaya Pozu ve 3 İskele Pozu Ayrı Ayrı İşlenip mi HDR Yapıldı Yani İşlem Sonucunda Ortaya 2 Adet HDR Fotoğrafımı Çıktı ?
    Alıntı gunesmubin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Afşin hocam kaya ve iskele fotoğraflarında exif bilgileri ve netleme noktaları nereledir tam olarak, ayrıca birleştirme işlemini 6 foto üzerinden mi yaptın yoksa 3 + 3 yapıp çıkan sonuölarıda 1+1 yapıp son kareyemi ulaştın?bir diğer soruda lm işleminş çıkan en son kare üzerinde mi yaptın .. Ne sordum be abi


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Fotoğraflarda özellikle ön planda da birşeyler sunmak ve hem buranın hem de arkaplanın net olmasını istediğim zaman iki ayrı önemli noktaya(bu sayı artabilir ama manzarada pek gerek olmuyor) netleme yaparak ayrı ayrı pozlamalar yapıyorum. Bunu yaparken Liveview kullanıyorum.

    Burada netleme noktalarından biri kaya, diğeri ise iskelenin ucuna doğru olan bir yer. 6 fotoğraf da 16mm, f16'da çekildi. f13, f10 daha keskin bir sonuç sağlardı sanıyorum ama uzun pozlama için biraz kısmak zorunda kaldım diyaframı.

    Bu çalışmadaki işlem sırası şöyle;

    Kayaya netlenerek, -2, 0, +2 stop olacak şekilde AEB özelliği açılarak, 3 poz fotoğraf RAW olarak çekildi. Daha sonra makineye en az temas olacak şekilde odak noktası iskelenin ucuna doğru olan bir kısıma getirildi ve bir 3 poz da burada çekildi.

    Daha sonra LR'de otomatik olarak, 3 poz kaya için HDR, 3 poz iskele için HDR işlemi yapıldı. LR'de iki ayrı görsel için temel düzenlemeler yapıldı (Keskinlik, renk, kontrast vb.)

    (İşleme kısmı biraz fazla dolambaçlı oldu, genelde bu kadar dolanmıyorum...)

    Sonra, bu iki görsel PS'te katman olarak açıldı. Katmanlar seçilerek Auto-Align Layers özelliği ile hizalandılar. (Hem temas ile oluşabilecek kaymaları, hem de farklı noktalara yapılan netleme dolayısyıla oluşan farklılıklar giderildi.). İskele-net fotoğraf üst katman, kaya-net fotoğraf alt katmanda... Üst katman maskelenerek net olmayan (yakın) bölgeler silindi. Dolayısıyla bu bölümler alt katmana yani yakın-net fotoğrafa kalmış oldu.

    Daha sonra PS'te otomatik olarak tiff şeklinde kaydettiğim görsele LR'de geri döndüm. Local bazı düzenlemeler yaptım, ve görselde bazı bölgelerdeki keskinliği ve kontrastı artırmak için PS'te tekrar açtım. Burada LM katmanları üzerinden bazı bölgelerin kontrastını artırdım. Daha sonra yine kaydettim ve LR'ye döndüm.

    En sonunda LR'de web için export işlemi gerçekleştirdim.

    Odak istiflemenin faydasına hemen bakalım;

    Bu, taşa netlendiğinde iskele nasıl görünüyor;






    Bu da iskeleye netleme yapıldığında taş nasıl gözüküyor;






    Bu da LM katmanları üzerinden kontrast ayarları uygulanmadan önceki ve sonraki hali;







    Her durumda aynı şeyleri yapmıyorum, ışık koşulları, kompozisyona göre karar vermek gerekiyor. Eksik ve yanlış noktalar olabilir, ben de öğreniyorum ve sürekli yeni şeyler denemeye çalışıyorum. Hepsi de bakıldığında ihtiyaçlardan doğuyor.

    Şunu da söyleyeyim, bu kadar işlem yapınca daha az üretip, daha seçici oluyorsunuz... Ve bana kalırsa değiyor.

    Bu da üzerinde hiç bir işlem yapılmayan makinenin işlediği JPG hali (netlik iskelede).




    Yorum, zevkler, renkler...










    Konu afsincelik tarafından (27.11.15 Saat 23:01:50 ) değiştirilmiştir.
    Canon EOS 6D, 50mm 1.4USM, 16-35mm f/4 L IS USM, 70-200 f/2.8 L IS II
    Canon 580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C, Rime Lite 65cm Octobox, Slik Pro 340DX Tripod
    Hoya 3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x


  2. #42
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.468

    Standart

    Renklerin biraz ağır olduğunu düşünsemde çok iyi bir kare.










    myanida bunu beğendi.
    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  3. #43
    BUSAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Bulut ŞAHBAZ
    Makina:
    Overlok Makinası & Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Apr 2013
    Yer
    Adana
    Mesajlar
    898

    Standart

    Afşin abi benim anlatımın çok iyi olmuş, benim de son eklediğin makinadan çıktığı gibi olan tarzda fotoğraflarım var ama işlemeyi bilmediğim için heder olup gitmişler onu anladım










    Canon Eos 6D
    EF 16-35 f4 L IS
    EF 50mm 1.8 STM
    Manfrotto mk290xtra

  4. #44
    avmbk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Gaziantep Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Metin Burak Kınacılar
    Makina:
    Mark III
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Yer
    Gaziantep
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.772

    Standart

    Bir tane lee stopper set al 0.6tam kare 0.9 ve 0.3 yemin ederim uğraşmaya değmez benim gördüğüm o oldu. 5 6 kare alıpta ordan bir tutam şurdan bir tutum 3 4 saat uğraşmak yerine lee dereceli ND ile yapılabileceğini düşünüyorum.










    Pixel Pixel bölüşmüler Dünyayı..



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



  5. #45
    afsincelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Afşin Çelik
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    Apr 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.215

    Standart

    Alıntı Sebastian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Renklerin biraz ağır olduğunu düşünsemde çok iyi bir kare.


    Teşekkür ederim.

    Alıntı BUSAH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Afşin abi benim anlatımın çok iyi olmuş, benim de son eklediğin makinadan çıktığı gibi olan tarzda fotoğraflarım var ama işlemeyi bilmediğim için heder olup gitmişler onu anladım
    Bulut bu sadece biri, tabi işleyerek daha iyi hale getirebilirim, ama diğer pozlarla da birleşince düzenleme aralığını daha da genişletip daha fazla detay sunabiliyorsun.

    Alıntı avmbk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir tane lee stopper set al 0.6tam kare 0.9 ve 0.3 yemin ederim uğraşmaya değmez benim gördüğüm o oldu. 5 6 kare alıpta ordan bir tutam şurdan bir tutum 3 4 saat uğraşmak yerine lee dereceli ND ile yapılabileceğini düşünüyorum.
    Katılmakla beraber, her durumda eksiksiz bir tek poz elde edilemiyor. Dediğim gibi kompozisyondaki duruma bağlı. Denesen uğraşsan sen de nerede eksikler olabiliyor, neden bu kadar poz çekmen gerekiyor anlayacaksın.

    Bu beğendiğimiz manzara fotoğraflarının çoğunda bu tarz fazlaca çekimler, ellerinde her türlü filtre olmalarına rağmen var. Daha bir de panorama var ki mesela 3 yan yana poz çekeceksiniz, o zaman bu saydığım 6 poz direk 18 oluyor Bunu da denedim, inanılmaz detaylı çok güzel fotoğraflar elde edilebilir ama bilgisayarım bunları işlemeye el vermedi










    BUSAH bunu beğendi.
    Canon EOS 6D, 50mm 1.4USM, 16-35mm f/4 L IS USM, 70-200 f/2.8 L IS II
    Canon 580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C, Rime Lite 65cm Octobox, Slik Pro 340DX Tripod
    Hoya 3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x


  6. #46
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.468

    Standart

    Alıntı avmbk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir tane lee stopper set al 0.6tam kare 0.9 ve 0.3 yemin ederim uğraşmaya değmez benim gördüğüm o oldu. 5 6 kare alıpta ordan bir tutam şurdan bir tutum 3 4 saat uğraşmak yerine lee dereceli ND ile yapılabileceğini düşünüyorum.
    Bende var. Çok bir işe yaramıyorlar.
    Yani tek başına sizi kurtaramazlar. Sadece filtre ile yukarıdaki örneği almak mümkün değil.










    avmbk bunu beğendi.
    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  7. #47
    avmbk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Gaziantep Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Metin Burak Kınacılar
    Makina:
    Mark III
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Yer
    Gaziantep
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.772

    Standart

    Aklım karışmadı değil inanın..










    Pixel Pixel bölüşmüler Dünyayı..



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



  8. #48
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.468

    Standart

    Nette sayısız örnek video var.
    İzleyip tekniği genel olarak öğrenip ona göre fotoğraf çekmek, sonra o fotoğraf üzerinde oyna boz ile tecrübe etmek gerekiyor.










    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  9. #49
    gunesmubin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mübin GÜneş
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    May 2013
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    28
    Mesajlar
    434

    Standart

    Afşin abi bilgilendirme ve anlatımın harika olmuş kendi adıma bir çok soru işaretimi giderdim. Adamsın abi valla ne diyeyim 😀😀


    Sent from my iPhone using Tapatalk










    Canon 6D ,
    Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
    Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "

  10. #50
    Alnef - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    İlhami Nefes
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK III
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Yer
    Manisa
    Yaş
    50
    Mesajlar
    1.313

    Standart

    LM konusu yanlış yer gitmiş . LM ayrı ayrı karelerin birleştirildi değildir aksine tek bır fotograf üzerinde Light dark ve mitton canell lerin belirlenip uygun canell de seçim yapıp işleme tekniğidir

    SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi










    Canon 5D Mark III , Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM , Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD ,Tamron AF 17-35mm f/2.8-4 Di LD , Canon EF 50mm f/1.4 USM Helios 40 , Tahir 11A ,Yongnuo YN-568 , Tamrac Pro 8, Lowepro Fastpack 350

  11. #51
    mlhplt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Melih Polat
    Makina:
    Nikon D810 Canon 550D IR
    Üyelik tarihi
    May 2011
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    726

    Standart

    Alıntı Alnef Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LM konusu yanlış yer gitmiş . LM ayrı ayrı karelerin birleştirildi değildir aksine tek bır fotograf üzerinde Light dark ve mitton canell lerin belirlenip uygun canell de seçim yapıp işleme tekniğidir

    SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    İlhami Bey yanlışınız var, farklı farklı pozlanmış karelerden yapılmaktadır.










    myanida bunu beğendi.
    Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
    Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM

    melihpolat.com

  12. #52
    GunerGulyesil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderator

    Status
    Offline
    İsim
    Güner Gülyeşil
    Makina:
    Canon 5D Mark IV + Canon 5D Mark III + iPhone 7 Plus
    Üyelik tarihi
    Jan 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    820

    Standart

    Konu iyice yanlış yere doğru kayıyor. Bir önceki sayfada yazmıştım, belki okunmamış olabilir, şöyle demiştim;

    ''Bizim forumda ve diğer bazı yerli/yabancı forumlarda gördüğüm kadarıyla, bu konuda temel bir yanlış anlaşılma var. LM bir ''pozlama birleştirme'' tekniği değildir. Aksine, pozlama birleştirme; LM tekniklerinden sadece bir tanesidir. Çünkü Photoshop'un limitlerini zorlayarak yapabileceğiniz tüm editleri, LM'ye entegre edilebilirsiniz.''

    Özetle, Luminosity Masking; adı üzerinde; bir maskeleme tekniğidir. Standart maskeleme ile yapılabilen her iş, bu maskeleme tekniği ile çok daha hassas yapılabiliyor. Olay genel olarak bundan ibaret.










    SERDAR AYDIN ve afsincelik bunu beğendi.
    GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
    FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M

  13. #53
    afsincelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Afşin Çelik
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    Apr 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.215

    Standart

    Benim burada verdiğim örnek arkadaşların sorusu üzerine detaylandırdığım, farklı birçok tekniğin bir arada kullanıldığı bir fotoğrafımdı.

    Her zaman söylüyorum; farklı yöntemlere, tekniklere hakim oldukça duruma göre neler yapabileceğinize karar verip çekimlerinizi buna göre yapabiliyorsunuz. Post process aşamasında sizi kısıtlayacak durumları önceden sezip eleyebilmeniz için çekim anında dikkatli olmanız, sadece bir tekniğe odaklandmadan kompozisyona, ışığa göre kararlar verip uygulamaya geçmeniz gerekiyor.

    Ben focus stack yapacağım, uzun pozlama yapacağım, HDR çekeceğim, sonrasında LM uygulayacağım diye elime makinayi alıp yola çıkmadım hiç.
    Konuyu dağıtmışsam affola...

    GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi










    Canon EOS 6D, 50mm 1.4USM, 16-35mm f/4 L IS USM, 70-200 f/2.8 L IS II
    Canon 580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C, Rime Lite 65cm Octobox, Slik Pro 340DX Tripod
    Hoya 3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x


  14. #54
    GunerGulyesil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderator

    Status
    Offline
    İsim
    Güner Gülyeşil
    Makina:
    Canon 5D Mark IV + Canon 5D Mark III + iPhone 7 Plus
    Üyelik tarihi
    Jan 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    820

    Standart

    Afşin'cim üzerine alınmışsın. Senin için yazmamıştım, senin anlatmak istediğin konu zaten çok net. Çok da faydalı bir bilgi paylaşımıydı.

    Asıl konu şu ki, İhami abi konuyu farklı yorumlamış, üzerine Melih arkadaşımız da farklı bir yorum yapmış. Konu iyice karışmasın diye, ben de bunun üzerine yorum yazmak istedim.
    Aslında her ikisinin de söylediği kısmen doğru. LM ile hem tek kareden, hem farklı pozlar ile tonal düzenlemeler/poz birleştirme işlemleri yapılabilir. Ancak bahsettikleri bu düzenleme işleminin, LM ile yapılabileceklerden sadece bir tanesi olduğunu, Luminosity Masking denilen kavramın sadece poz birleştirmeden ibaret olmadığını anlatmak istedim.










    GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
    FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M

  15. #55
    afsincelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Afşin Çelik
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    Apr 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.215

    Standart

    Alıntı GunerGulyesil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Afşin'cim üzerine alınmışsın. Senin için yazmamıştım, senin anlatmak istediğin konu zaten çok net. Çok da faydalı bir bilgi paylaşımıydı.

    Asıl konu şu ki, İhami abi konuyu farklı yorumlamış, üzerine Melih arkadaşımız da farklı bir yorum yapmış. Konu iyice karışmasın diye, ben de bunun üzerine yorum yazmak istedim.
    Aslında her ikisinin de söylediği kısmen doğru. LM ile hem tek kareden, hem farklı pozlar ile tonal düzenlemeler/poz birleştirme işlemleri yapılabilir. Ancak bahsettikleri bu düzenleme işleminin, LM ile yapılabileceklerden sadece bir tanesi olduğunu, Luminosity Masking denilen kavramın sadece poz birleştirmeden ibaret olmadığını anlatmak istedim.
    Yok abi, senin mesajindan değil, genel bir algı oldu gibi geldi; konunun başka yerlere gittiği ile alakalı. O yüzden yazdım.

    Tam da söylediğin gibi olay çok net aslında. Detaylı bir şekilde seçim yapmaktan ibaret LM. Gerisi bize kalmış; farklı pozlar, kontrast ayarları, aydınlatmalar, karartmalar, birleştirmeler, çıkarmalar vb. uzar gider... Bu düzenlemelerin kapsamını genişletmek için ise farklı pozlamalar çekmek şart, anlatmak istediğim bu. Saygılar










    GunerGulyesil bunu beğendi.
    Canon EOS 6D, 50mm 1.4USM, 16-35mm f/4 L IS USM, 70-200 f/2.8 L IS II
    Canon 580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C, Rime Lite 65cm Octobox, Slik Pro 340DX Tripod
    Hoya 3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x


  16. #56
    Alnef - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    İlhami Nefes
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK III
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Yer
    Manisa
    Yaş
    50
    Mesajlar
    1.313

    Standart

    Farklı pozlama larda çekilen fotoğrafı birleştirme tekniğinin adi DİR dir bunununla ilgili videoları Özkan Çamoglu yayınlamıştır .Adobe günlüğü 75 . Ders

    SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi










    Canon 5D Mark III , Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM , Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD ,Tamron AF 17-35mm f/2.8-4 Di LD , Canon EF 50mm f/1.4 USM Helios 40 , Tahir 11A ,Yongnuo YN-568 , Tamrac Pro 8, Lowepro Fastpack 350

  17. #57
    MMMacit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Halil Macit
    Makina:
    Canon 1Dx
    Üyelik tarihi
    Nov 2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    29
    Mesajlar
    372

    Standart

    Alıntı GunerGulyesil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Afşin'cim üzerine alınmışsın. Senin için yazmamıştım, senin anlatmak istediğin konu zaten çok net. Çok da faydalı bir bilgi paylaşımıydı.

    Asıl konu şu ki, İhami abi konuyu farklı yorumlamış, üzerine Melih arkadaşımız da farklı bir yorum yapmış. Konu iyice karışmasın diye, ben de bunun üzerine yorum yazmak istedim.
    Aslında her ikisinin de söylediği kısmen doğru. LM ile hem tek kareden, hem farklı pozlar ile tonal düzenlemeler/poz birleştirme işlemleri yapılabilir. Ancak bahsettikleri bu düzenleme işleminin, LM ile yapılabileceklerden sadece bir tanesi olduğunu, Luminosity Masking denilen kavramın sadece poz birleştirmeden ibaret olmadığını anlatmak istedim.
    Şu tekniği en azından bi fotoğraf üzerinden işlerken kayıt altına alıp paylaşsanız güner hocam çok sevaba girersiniz. Sizden eğitim alıcam ama ankaradasınız Ayrıca size hazır yakalmışken sorayım atomiczen bu tekniklemi fotoğraflarını işliyor ?










    - Canon 1DX | Zeiss Otus 85mm F1.4 | Canon EF 16 - 35 F4 L IS
    - Lee Filter Holder | Lee 77mm Wide Angel Adaptor
    - Gitzo Gt3532 LS Tripot| Gitzo GH3780QD Ball Head

  18. #58
    avmbk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Gaziantep Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Metin Burak Kınacılar
    Makina:
    Mark III
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Yer
    Gaziantep
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.772

    Standart

    Konu her bir yana gitti.. Video yok mu sende güner başkan.










    Pixel Pixel bölüşmüler Dünyayı..



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



  19. #59
    GunerGulyesil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderator

    Status
    Offline
    İsim
    Güner Gülyeşil
    Makina:
    Canon 5D Mark IV + Canon 5D Mark III + iPhone 7 Plus
    Üyelik tarihi
    Jan 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    820

    Standart

    Alıntı MMMacit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu tekniği en azından bi fotoğraf üzerinden işlerken kayıt altına alıp paylaşsanız güner hocam çok sevaba girersiniz. Sizden eğitim alıcam ama ankaradasınız Ayrıca size hazır yakalmışken sorayım atomiczen bu tekniklemi fotoğraflarını işliyor ?
    Alıntı avmbk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konu her bir yana gitti.. Video yok mu sende güner başkan.
    Konu çok geniş arkadaşlar. Öyle bir kaç video ile olacak bir iş değil. Ciddi bir hazırlık yapmak lazım, çünkü konu başlığı çok fazla. Bazı teknikler de çok karışık. Ayrıca, bazı terimlerin henüz Türkçe karşılığı yok ve bu terime karşılık gelecek Türkçe buluşlar yapmam lazım falan... İşlerimin yoğunluğundan dolayı vakit problemim var ve çok kısa süre içerisinde yayınlayacağım şekilde bir hazırlığım henüz yok. Ama ''bir süre içerisinde'' mutlaka öğretici bir video serisi hazırlayacağım.










    Konu GunerGulyesil tarafından (30.11.15 Saat 21:51:55 ) değiştirilmiştir.
    GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
    FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M

  20. #60
    djzafer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Zafer Kurtaran
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    Sep 2011
    Yer
    istanbul
    Mesajlar
    370

    Standart

    Afşin, çok açıklayıcı bir anlatım olmuş ve sonuç harika bir fotoğraf ortaya çıkmış. Tebrikler, Teşekkürler.










    afsincelik bunu beğendi.
    ------ For An Angel ------

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0